Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
dwangstoornissen --- psychopathologie --- psychotrauma's --- angststoornissen --- gedragsstoornissen --- Psychiatry --- psychiatrie --- kinderpsychiatrie --- adolescenten --- ticstoornissen --- borderlinesyndroom --- bodemloosheidsyndroom --- neurotisch --- depressieve kinderen --- agressie --- zelfdoding --- 606.4 --- adolescentiepsychiatrie --- Depressieve kinderen --- Borderline --- Angst --- Hyperactiviteit --- Hechting --- Agressie --- Gedragsstoornissen --- 616.89 --- Psychiatrie --- Dwangneurosen --- Autisme --- Psychosen --- Depressies --- Borderlinesyndroom --- Hechtingsstoornissen --- 606.3 --- ADHD (Attention Deficit Hyperactivity Disorder, hyperkinetisch syndroom, MBD) --- agressiviteit (agressie) --- angst --- autisme spectrum stoornis --- autisme --- depressie --- dwangstoornis (obsessief-complusieve stoornis) --- kinderen --- narcisme --- neurose --- organisch psychosyndroom --- psychose --- psychotrauma --- traumatische neurose --- zelfdoding (suïcide, zelfmoord) --- kinderpsychiatrie, jeugd- en adolescentiepsychiatrie --- Kinderpsychiatrie - Jeugd- en adolescentiepsychiatrie --- (zie ook: orthopedagogiek) --- (zie ook: Gilles de la Tourettesyndroom) --- Kinder- en jeugdpsychiatrie --- Psychische stoornissen --- Kinderen --- Jeugd --- Psychische stoornis --- Kind --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Jongere
Choose an application
In Verslavingsgeneeskunde worden problemen van patiënten besproken uit de praktijk van de verslavingsarts, problemen die niet direct met behulp van een richtlijn zijn op te lossen. Het is een boek dat de praktijk van de behandeling en begeleiding van verslaafde patiënten combineert met wetenschappelijke inzichten over verslaving en behandeling. De problematiek van een patiënt wordt op systematische wijze in kaart gebracht volgens de EBM-methode, en de daaruit voortkomende vragen worden zo goed mogelijk beantwoord.
Verslaving --- Neurofarmacologie --- Geneesmiddelenverslaving --- 602.4 --- Geneeskunde --- Psychiatrie --- 614.7 --- ADHD (Attention Deficit Hyperactivity Disorder, hyperkinetisch syndroom, MBD) --- alcoholisme --- alexithymie --- angststoornissen --- borderlinesyndroom --- cannabis --- cocaïne --- collocatie --- diabetes mellitus (suikerziekte) --- drugs --- dwangbehandeling --- dwangstoornis (obsessief-complusieve stoornis) --- ecstasy --- evidence-based onderzoek (evidence-based medicine) --- gedwongen opname (BOPZ) --- hepatitis C --- medicamenteuze verslaving --- mentaal gehandicapten --- neurobiologie --- opiaten --- posttraumatische stressstoornis --- psychofarmaca --- roken --- schizofrenie --- slaapstoornissen --- verslaving --- (zie ook: alvleesklier, insuline) --- (zie ook: farmacologie, psychofarmaca) --- (zie ook: zwakzinnigheid) --- Psychiatry --- psychopathologie --- Toxicology --- psychosomatiek --- evidence-based methodiek --- PTSS (posttraumatische stress-stoornis) --- farmacologie --- Pharmacology. Therapy --- Gokken --- Internet
Choose an application
Pedagogische adviezen voor speciale kinderen gaat over speciale, bijzondere, maar complexe kinderen en jongeren, die hun opvoeders soms voor grote problemen kunnen stellen. Naast een beschrijving van hun gedragsproblemen geeft de auteur praktische suggesties voor de aanpak hiervan. De kern van die aanpak is gelegen in de bereidheid van de beroepsopvoeder om áchter het probleemgedrag te willen kijken en reeds bestaande positieve gedragingen uit te breiden. Hierdoor past dit boek in de trend van de tegenwoordige hulpverlening om vooral oplossingsgericht en niet zozeer probleemgericht te handelen. Deze aanpak biedt meer openingen en perspectief in problematische opvoedingssituaties. Door zijn eenduidige opbouw is het boek zowel een praktisch handboek als een naslagwerk. Van alle problemen worden steeds dezelfde vragen beantwoord. In de elf hoofdstukken van deel II staat steeds beschreven: hoe ziet het probleem eruit volgens het psychiatrische DSM-IV classificatiesysteem, wat zijn mogelijke oorzaken, wat zijn mogelijke behandelingsvormen, wat is de prognose, wat de concrete verschijningsvormen van het probleem in een klas of groep en wat zijn dan mogelijke handelingssuggesties. Pedagogische adviezen voor speciale kinderen gaat over speciale, bijzondere, maar complexe kinderen en jongeren, die hun opvoeders soms voor grote problemen kunnen stellen. Naast een beschrijving van hun gedragsproblemen geeft de auteur praktische suggesties voor de aanpak hiervan. De kern van die aanpak is gelegen in de bereidheid van de beroepsopvoeder om áchter het probleemgedrag te willen kijken en reeds bestaande positieve gedragingen uit te breiden. Hierdoor past dit boek in de trend van de tegenwoordige hulpverlening om vooral oplossingsgericht en niet zozeer probleemgericht te handelen. Deze aanpak biedt meer openingen en perspectief in problematische opvoedingssituaties. Door zijn eenduidige opbouw is het boek zowel een praktisch handboek als een naslagwerk. Van alle problemen worden steeds dezelfde vragen beantwoord. In de elf hoofdstukken van deel II staat steeds beschreven: hoe ziet het probleem eruit volgens het psychiatrische DSM-IV classificatiesysteem, wat zijn mogelijke oorzaken, wat zijn mogelijke behandelingsvormen, wat is de prognose, wat de concrete verschijningsvormen van het probleem in een klas of groep en wat zijn dan mogelijke handelingssuggesties. (Bron: www.bsl.nl)
angst --- autisme --- gedragsstoornissen --- Orthopedagogics --- PTSS (posttraumatische stress-stoornis) --- orthopedagogiek --- bodemloosheidsyndroom --- pedagogische psychologie --- ADHD (attention deficit hyperactivity disorder) --- Gedragsstoornissen ; kinderen --- Jongeren met opvoedingsproblemen --- Opvoedingsondersteuning --- ADHD --- OOD --- borderline --- faalangst --- hechtingsstoornissen --- kinderen --- kinderen met emotionele problemen --- 467 --- Agressie --- Autisme --- Borderline persoonlijkheidsstoornis --- Depressieve kinderen --- Faalangst --- Hechtingsproblemen --- NLD Non-verbal Learning Disability --- ODD Oppositional Defiant Disorder --- Angst --- Depressie bij kinderen/jongeren --- Gedragsstoornissen (gedragsproblemen) --- Kinderpsychiatrie (psychiatrie (kinder)) --- Opvoeding --- 376 --- APOS --- Borderlinesyndroom --- Depressies --- Gilles de la Tourettesyndroom --- Hulpverlening --- Nonverbal Learning Disability syndroom --- Scholen --- 101539.jpg --- Leerstoornissen --- Kinderen met psychosociale en emotionele problemen --- Zorgverbreding --- Gedragsproblemen --- Angsten --- Depressie --- Stress --- Trauma --- Agressieve kinderen --- Agressieve jongeren --- Antisociaal gedrag --- PDD-NOS --- Niet-verbale leerstoornis --- Borderlinestoornis --- Behandeling --- Posttraumatische stressstoornis --- ODD --- Conduct disorder --- Jongeren --- Kinderen --- Gedragsprobleem --- Psychotrauma --- Syndroom van Gilles de la Tourette --- Borderline-persoonlijkheidsstoornis --- Jongere --- Kind --- ouder --- Media --- Maatschappij --- Politiek --- Jeugd --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Oorzaak --- Film --- Autismespectrumstoornis
Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|